Datacenter met een gezicht: ITB2 Datacenters onderscheidt zich door betrokkenheid en korte lijnen
Het huisvesten van ICT-systemen is feitelijk een anonieme dienst, waar geen menselijke tussenkomst voor nodig is. Bij een datacenter denk je dan ook hoogstwaarschijnlijk niet direct aan warm, persoonlijk contact. ITB2 Datacenters oogst succes door juist persoonlijkheid, betrokkenheid en toegankelijkheid voorop te zetten. Dat is hoe het bedrijf uit Apeldoorn zich onderscheidt, vertelt Niels Hensen (directeur). “Wij zijn succesvol op de gebieden waar grote organisaties te kort schieten.”
Een hoogwaardig datacenter met aanvullende diensten
ITB2 Datacenters verzorgt de professionele huisvesting van uw ICT-systemen. Als klant bent u verzekerd van een hoogwaardig datacenter met betrouwbare technische installaties. Hensen legt uit dat het beheren van een datacenter een zeer specialistisch vak is: “De ruimtes moeten aan speciale condities voldoen. Er zitten belangrijke vereisten aan de fysieke beveiliging, het klimaat, de continuïteit van de stroomvoorziening en verbindingen. Dankzij onze expertise en ervaring weten wij precies hoe wij dit moeten bereiken en in stand houden.”
”Wij gaan voor langdurige klantrelaties en willen betrouwbaarheid uitstralen: zowel technisch als organisatorisch.”
Naast professionele ICT-huisvesting biedt ITB2 Datacenters aanvullende diensten. “Wij helpen klanten onder andere met hun verbindingen naar het datacenter, of als hands and brains on site, wanneer het bedrijf op afstand zit en hulp nodig heeft”, vertelt Hensen. “Wij hebben allemaal jarenlange ervaring.” Daardoor begrijpen wij de uitdagingen van techneuten en spreken hun taal. Dat geeft vertrouwen. Wij kunnen technische taken en werkzaamheden voor ze uitvoeren.”
Bovendien kenmerkt ITB2 Datacenters zich als platte organisatie, waar de interne en externe lijnen kort zijn. Welke medewerker u ook aan de lijn krijgt, hij is op de hoogte van uw situatie en helpt u verder. “Als directeur houd ik mij bezig met de strategische zaken, maar ook met het operationele werk”, vertelt Hensen. “Als een klant hulp nodig heeft, ben ik op de vloer te vinden. Wij gaan voor langdurige klantrelaties en willen betrouwbaarheid uitstralen: zowel technisch als organisatorisch.”
”We vinden een oplossing en doen graag wat extra’s voor onze klanten.”
Geen anonieme dienstverlening, maar persoonlijke service
ITB2 Datacenters onderscheidt zich door de persoonlijke benadering. Het bedrijf wil dat de klant zich herkend voelt, niet dat hij anoniem het gebouw betreedt en zijn eigen weg moet vinden. “Voor ons is het belangrijk dat klanten dezelfde gezichten zien als ze binnenkomen”, vertelt Hensen. “Wij stralen eenheid uit en maken persoonlijk contact bij een anonieme dienst mogelijk.”
De toegankelijkheid van ITB2 Datacenters stopt daarom niet buiten kantoortijden. “Al onze 06-nummers zijn bij klanten bekend, daar maken wij geen geheim van. Ze kunnen ons altijd bereiken: ook midden in de nacht”, zegt Hensen. “De klant weet dat wij betrokken zijn en altijd een oplossing vinden. Als iemand aan ons vraagt: we gaan morgen migreren en we hebben nog twee verbindingen nodig, is dat mogelijk? Dan krijgen ze van ons geen bureaucratisch formulier om in vijfvoud in te vullen, maar wij zeggen: we vinden een oplossing. We doen graag wat extra’s voor klanten.”
Het betrokken en persoonlijke karakter van ITB2 Datacenters maakt het een fantastische plek om te werken, vertelt Alwin. “In vergelijking met grotere bedrijven, is het veel zichtbaarder wat je doet. Het werk is veel dankbaarder. Wij zijn succesvol op de gebieden waar grote organisaties te kort schieten: met korte lijnen, door niet bureaucratisch te zijn en door hulp te bieden buiten werktijd. Daardoor ontstaat een hechte band met de klant. Het wordt gewaardeerd én het is een fijne manier van werken.”
Hensen vult aan: “Ik wil dat mensen met plezier naar hun werk komen. Als iemand mij overtuigt om een investering te doen, dan kan dat zo geregeld zijn. Ik ga niet per definitie voor het aandeelhoudersbelang het geen je bij veel grote bedrijven ziet, maar het gaat mij er ook om dat zowel onze klanten en medewerkers met veel plezier bezig zijn.”
Hij is dan ook blij dat ITB2 Datacenters op eigen benen staat. “De identiteit moet behouden blijven en niet worden overstemd door externe stakeholders. Een aandeelhouder kan zeggen: wij willen winstmaximalisatie en daar draagt deze investering niet aan bij. Maar misschien draagt een investering wel bij aan de klantbeleving of de pleziermaximalisatie voor het bedrijf. Daar hebben we veel voor over.”
ITB2 Datacenters vindt een betrokken, bereikbaar en betrouwbaar datacenter net zo belangrijk als jij. ITB2 Datacenters levert hoogwaardige ICT-huisvesting, met veel aandacht voor persoonlijke service. In een blogreeks van 3 blogs gaan we daarom om de week in op belangrijke thema’s. Lees hier waarom bereikbaarheid cruciaal is in de keuze voor een datacenter.