Blog

Het belang van een betrokken en toegankelijk datacenter

In de keuze voor een datacenter staat in eerste gedachte persoonlijke service wellicht niet bovenaan uw eisenlijstje. Het huisvesten van ICT-systemen is een vrij anonieme en technische dienst. Maar hoewel u als bedrijf aan zet bent en veel van afstand regelt, is het een groot voordeel als u de beheerders van het datacenter kent en vertrouwt. In deze blog gaan we in op het belang van een betrokken en toegankelijk datacenter.

Een ICT-systeem huisvesten en beheren in een datacenter doet u zelf. Het is zelfbediening, waarbij u de medewerkers van het datacenter in de meeste gevallen alleen bij de inhuizing  spreekt. Een verhuizing of nieuwe implementatie zet veel druk op uw organisatie. Het is dan fijn om er niet alleen voor te staan. Dat de medewerkers van het datacenter u ondersteunen met aanvullende dienstverlening. Maar ook als de systemen draaien wilt u een toegankelijk datacenter, waar u niet zomaar voor een dichte deur staat of een keer kan sparren als u voor een uitdaging staat.

Kies een datacenter dat met u meedenkt

Betrokken personeel in een datacenter is niet alleen prettig om u de weg te wijzen als u voor het eerst langskomt. De beheerders van onze datacenters zijn ervaren: een ICT-verhuizing is voor hen aan de orde van de dag. Zij hebben veel kennis over de huisvesting en van digitale infrastructuren.

Het is daarom prettig als medewerkers tijd vrijmaken en meedenken met uw eigen techneuten. Dat zij samen met u een doordacht verhuisplan kunnen maken. Het is bovendien prettig als in een datacenter rekening wordt gehouden met randzaken: bijvoorbeeld het regelen van de catering als u een weekend op locatie werkt, of de beschikbaarheid van reservematerialen als u een bepaald onderdeel mist. Dat zorgt niet alleen voor comfort bij medewerkers, het brengt de systemen sneller up-and-running. Het bespaart tijd en kosten.

Een toegankelijk datacenter, ook na de wittebroodsweken

Maar niet alleen bij het inhuizen is een betrokken datacenter belangrijk. Als de systemen draaien stopt het onderhoud immers niet. Natuurlijk is het meeste beheer van afstand te regelen, en zullen uw eigen ICT-medewerkers de geavanceerde onderhoudshandelingen zelf willen uitvoeren. Een hands and brains on site-service is echter ideaal: bijvoorbeeld als iemand op locatie moet meekijken in het systeem, een server moet worden herstart of een onderdeel moet worden verwisseld. Het is prettig als de beheerders van het datacenter dezelfde taal spreken als uw techneuten.

Maar ook in niet-technische situaties is de juiste dienstverlening prettig. Bijvoorbeeld als een afspraak van u (bijvoorbeeld een service engineer of leverancier) voor de deur staat, en u nog niet aanwezig bent om hem te ontvangen. Het is fijn als in het datacenter ervaren mensen aanwezig zijn om uw afspraak dan als een ervaren gastheer te verwelkomen. Kortom: het dagelijkse technisch beheer regelt u zelf, de randzaken geeft u uit handen.

Kies voor een betrokken datacenter dat met u meedenkt en obstakels niet als een ‘Show Stopper’ ziet. ITB2 Datacenters zet persoonlijke service voorop en staat altijd voor u klaar.

ITB2 Datacenters leeft bij de kernwaarden betrokken, bereikbaar en betrouwbaar. Met veel aandacht voor persoonlijke service, levert ITB2 Datacenters u hoogwaardige ICT-huisvesting. In een blogreeks gaan we daarom iedere 2 weken in op belangrijke thema’s. Lees in blog 3 (die binnenkort verschijnt) waarom een betrouwbaar en solide datacenter uw organisatie versterkt.

Terug naar overzicht
Deel dit artikel:

Kunnen wij u helpen?

Voornaam*
Achternaam*
Tel. nummer
Vraag en/of opmerking